Inbar Hasson maakt het liefst ongebruikelijke combinaties van uiteenlopende elementen en boodschappen, zoals het duistere bos en de persoon in een trouwjurk in White Flag (Witte Vlag). Hierdoor ontstaan voorstellingen van een raadselachtig gehalte. Voor de serie Planted (Beplant), waar de werken White Flag en Yes we can (We kunnen het wél) onderdeel van uitmaken, heeft Hasson schilderijen die ze in het verleden heeft gemaakt hergebruikt. Om deze schilderijen heen heeft ze telkens een scène gecreëerd die niet gerelateerd is aan de oorspronkelijke schilderijen. Op deze manier wordt een compleet nieuw, vervreemdend tafereel met nieuwe personages geënsceneerd.

Inbar Hasson prefers unusual combinations of different elements and messages, such as the dark forest and the person in a wedding dress in White Flag. This leads to enigmatic images. For the Planted series, which the works White Flag and Yes we can are part of, Hasson reused paintings she made in the past. Around these paintings, each time she created a scene that has no relation with the original paintings. In this way a completely new, alienating scene with new characters is staged.

www.inbarhasson.com

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Klik op afbeelding om te vergroten
Click on image to enlarge